Min vardag i norr

Min vardag i norr

torsdag 6 juni 2013

De svarta fingrarnas förbannelse

Jag har nyligen planterat tre träd: plommon, äpple och körsbär. Nu hoppas jag att de ska överleva och trivas här! Så idag (på denna torsdag som är en söndag) har jag varit och tittat till dem lite och petat lite i jorden för att de ska känna sig ompysslade (fast jag kanske borde undvika att gå på det nysådda gräset).

Lilla E har också varit med och pysslat om dem lite: rivit några löv och grävt bort lite jord med sin plastspade. Hon har nog ärvt mitt handlag då det kommer till växter. Jag har till och med råkat ta död på en stackars kaktus en gång... Kan inte påstå att jag har gröna fingrar, precis. Snarare svarta... "De svarta fingrarnas förbannelse" skulle nog kunna bli en bästsäljare: En kvinna som inte kan röra vid växter utan att de dör... Känner ni hur spännande det hela kan bli? Hur som helst är jag ute på djupt vatten, men jag vill så gärna ha fruktträd på gården!
Nyplanterade träd och nysått gräs... Hoppas inga svarta fingrar finns i närheten!
Och ifall någon skulle fundera: Vi har haft sol idag, men jag tog bilden nu på kvällen. Såhär fint väder har vi haft idag:
"Jag trivs bäst i öppna landskap". Passande nationaldagstema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar